Kako pravilno sjediti za računalom ili kad ste na putu? Kako olakšati dugo sjedenje?

30. studenog 2015.
Anita, farmaceutski tehničar, voditelj prodavaonice

Sjedilački način života često ima svoje posljedice, a kako ih izbjeći, naučiti ćemo Vas u nastavku.

Što se događa kad sjedimo?

Sjedenje usporava krvožilni sustav i s vremenom uzrokuje slabljenje mišićnog sustava. Neispravni i pogrbljeni sjedilački položaj opterećuje diskove kralježnice koji se onda slabije opskrbljuju hranjivim tvarima.

Neispravni položaj negativno djeluje i na naše unutrašnje organe, na disanje i na probavni sustav.

Rezultati nepravilnog sjedenja su ukočenost u vratu, leđima, ramenima i nogama te može dovesti do tromboze u venama na nogama ili problema s proširenim venama. Jednako tako može dovesti do stvaranja hemeroida jer dugotrajno sjedenje može stvoriti pritisak u rektalnom području te nije dobro za hemoroide, ali i općenito za zdravlje.

Povremeno ustajanje i kretanje može pomoći spriječiti navedene probleme.

Koja su tri su čimbenika koji pospješuju pravilno sjedenje?

  1. Stolac
  2. Stol
  3. Naše tijelo.

Dok sjedite za računalom, obratite pažnju na:

  • Stopala držite ravno na podu, ne ispod stola ili stolice
  • Sjedite koliko je moguće na zadnjem dijelu stolice
  • Noge trebaju biti pod kutom od 90*, koljena trebaju biti u visini kukova
  • Ruke i laktove isto držite pod ugodnim kutom, a ne iza tijela ili ispružene daleko naprijed
  • Ne križajte noge
  • Kralježnica treba zadržati prirodan oblik slova S
  • Glava treba biti u istoj liniji sa gornim dijelom tijela
  • Tekst mora biti malo ispod razine očiju, tako da ne čitamo škicajuci prema dolje.

Preporuča se raditi pauze, prošetati i odmaknuti pogled pogled s računala.

Liječnici preporučuju 50% sjedenja, 25% stajanja i 25% kretanja.

Rješenje nakon dugog sjedenja:

Tjelovježba - vježbom ćemo spriječiti probleme s kralježnicom, mišićima i živcima, a ako već postoji neki od problema, pomoći ćemo u njegovu rješavanju.

Ako već ne možete vježbati sa nekim od rekvizita (našu ponudu pogledajte ovdje), dobro se obucite i "utoplite" i krenite u šetnju.

Pomagala za sjedenje za računalom:

  • Jastuk za sjedenjeprilikom sjedenja rasterećuju kralježnicu - više pogledajte ovdje
  • Lopta za pilates - tijelo cijelo vrijeme "vježba" - više pogledajte ovdje
  • Preventivne čarape za vene - svakodnevnim nošenjem preventivnih kompresivnih čarapa s različitim stupnjevima kompresije moguće je kompresivnom terapijom spriječiti i izliječiti nedostatnu cirkulaciju u nogama - više pogledajte ovdje.

Pomagala za sjedenje u autu i na putu:

Sjedenje na putovanjima, osim neugodno za kralježnicu, može biti neugodno za vaše vene i krvožilni sustav pa preporučamo sljedeće:

  • Preventivne putne dokoljenke - umanjuju znojenje i svrbež. Blagi pritisak pospješuje krvotok u nogama te smanjuje otekline - više pogledajte ovdje
  • Jastuk za sjedenje - prilikom sjedenja rasterećuju kralježnicu - više pogledajte ovdje.

Pomagala koja otklanjaju bol:

  • T.E.N.S. uređaj protiv boli i elektrostimulator za stimulaciju mišića - električni neurostimulator rješava vas boli i napetosti u mišićima - više pogledajte ovdje
  • Masažeri razni - više pogledajte ovdje
  • Kinesiotape - terapija koja ima više učinaka - više pogledajte ovdje
  • Oblozi i termofori - ublažavaju bol - više pogledajte ovdje
  • Kreme i gelovi - više pogledajte ovdje.

 

Ukoliko imate dodatnih pitanja, slobodno nam se obratite dolaskom u našu specijaliziranu prodavaonicu u Grižansku 6 u Zagreb, ili putem e-maila: info@omc.hr ili telefonom na 01/2911 366.

Više o našem stručnom timu pročitajte ovdje. Savjete tima pratite ovdje.