Koje su najčešće ozljede na skijanju?

5. siječnja 2016.

Stigla je sezona skijanja. Iako vjerujemo da ste vješti na snijegu i skijama, prevencija od ozljeda nikada nije na odmet, stoga prije nego se zaputite na skijanje, bilo bi dobro da još jednom pročitate koje su moguće opasnosti od ozljeda, te kako ih prepoznati i kako preveniratiIzbjegnite najčešću ozljedu na skijalištima. Kako pišu Internet portali skijanje.hr i ordinacija.hrradi se o ozljedama koljena i ramena.

Najčešće ozljede na skijanju:

Rame - stradava najčešće kad dođe do nekog incidenta, trzaja, pada ili udarca.

Koljeno - može stradati i pri "normalnom" skijanju. To se događa zato jer nam je prvi susjedni zglob ispod koljena čvrsto fiksiran u pancirnim čizmama. Posljedica ozljede ligamenata koljena je nestabilnost koljena, koja ovisi o ozlijeđenom ligamentu i može biti prednja, stražnja ili postranična. Pri skijanju je vrlo često i istegnuće ili puknuće medijalnog kolateralnog ligamenta koje čini 20% svih ozljeda na skijanju.

Prva pomoć za ozljede ligamenata koljena i ramena:

Prva pomoć za ozljede ligamenata koljena je mirovanje, hladni oblozi i kreme te držanje noge na povišenom dok ne splasne otok i zgrčenost mišića. Ako dolazi kao izolirana ozljeda, liječenje lezije kolateralnog ligamenta je u većini slučajeva konzervativno upotrebom ortoza i steznika.
Prva pomoć za rame je isto tako mirovanje, hladni oblozi i kreme dok ne splasne otok i zgrčenost mišića kao redovita kompenzacija organizma na ozljede ligamenata. Zatim se uz korištenje steznika, može koristiti loptica kako biste izmasirali te dijelove tijela i pomogli njihovom opuštanju.

Naš izbor ortoza i steznika za koljeno pogledajte ovdje, a steznika za rame ovdje. Rekvizite za vježbu pogledajte ovdje.

Ako se prilikom ozljede ligamenata dobro odradi prva pomoć te se ortoza primijeni neposredno nakon ozlijede dok je sačuvana vaskularizacija ligamenta, cijeljenje je vrlo uspješno i operacija nije potrebna.

Koja je osnovna prevencija koljena na skijanju? Kako izbjeći ozljede?

  • Dobra fizička pripremljenost, posebno kvadricepsa, te mišića koji drže cijeli trup: trbuh i leđa.
  • Dobra skijaška oprema – ključni su dobro namješteni vezovi.
  • Dobro poznavati svoje mogućnosti i skijati unutar njih. Ne treba zaboraviti kako najviše ozljeda nastaje pri kraju dana kada smo već poprilično fizički potrošeni.
  • Prije svakog odlaska na skijalište, zagrijte i istegnite mišiće.

Pravilnom pripremom mišića na fizičku aktivnost smanjujete opasnost od ozljeda.

Za prevenciju ozljeda koljena, zglobova i ramena preporučamo da u svoju opremu uvrstite i steznike (pogledajte naš izbor ovdje), kao i kreme za zagrijavanje mišića - pogledajte naš izbor sportske i rehabilitacijske kozmetike ovdje.

Ove skijaške sezone budite oprezni i kod bilo kakvih znakova boli ili poteškoća s koljenom obratite se stručnjacima.